«هوشنگ آذری» تهیه‌کننده قدیمی رادیو درگذشت + علت فوت خرداد ۱۴۰۳ به کدام کنسرت‌ها برویم؟ تغییر چهره جمشید هاشم‌پور در بوشهر + عکس سریال «ایلجیما» روی آنتن شبکه تماشا + زمان پخش و تکرار پارسا پیروزفر با سریال «در انتهای شب» در شبکه نمایش خانگی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاد فلسفه اسلامی، ادبیات و حافظ شناس: حکمت عملی ایرانی بی آزاری است مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان
سرخط خبرها

نرخ بلیت سینماها شناور باشد بهتر است یا ثابت؟

  • کد خبر: ۱۵۳۸۱۰
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
نرخ بلیت سینماها شناور باشد بهتر است یا ثابت؟
امروز خبری مبنی بر موافقت سازمان سینمایی کشور با شناور شدن قیمت بلیت سینماها منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، روابط عمومی سازمان سینمایی در این خصوص اعلام کرد روح‌الله سهرابی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، گفته پس از بررسی پیشنهاد شورای صنفی نمایش در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما، سازمان سینمایی با هدف حمایت همزمان از رونق سینما و تقویت استقبال مخاطب، با شناور شدن دائمی و هدفمند قیمت بلیت سینما در سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.

وی ادامه داد: به این ترتیب قیمت بلیت سینما در سال جدید بر اساس درجه کیفی، موقعیت جغرافیایی قرارگیری سالن سینما و سانس‌های مختلف تعیین و در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.

به گفته سهرابی در این مصوبه سقف مبلغ بلیت ۶۰ هزار تومان آن هم برای سینما‌های مدرن در نظر گرفته شده که البته درصد بسیار بیشتری از سالن‌ها و سانس‌ها با ارقام پایین‌تر یعنی تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در همین خصوص با تعدادی از سینماداران مشهدی به گفت‌وگو نشستیم تا نظر آنان را در این‌باره جویا شویم.

تجربه قیمت‌های شناور بلیت سینما موفق نیست

سارا خسروی، مدیر سینما اطلس با بیان اینکه پیش از این تجربه شناور کردن قیمت بلیت‌ها را داشته‌ایم که تجربه خوبی نبود، اظهار کرد: به این دلیل که سینما اطلس در رده‌بندی سینما‌ها یک مجموعه ممتاز به حساب می‌آید، نمی‌توان از حدی بیشتر قیمت بلیت‌ها را کاهش داد چراکه چنین موضوعی موجب می‌شود درآمدمان پاسخگوی هزینه‌های سینما نباشد.

وی اضافه کرد: البته ممکن است سینمای دیگری قیمت بلیت‌ها را بیشتر از ما کاهش دهد. برای مخاطب هم قیمت بلیت اهمیت دارد؛ از همین رو سینمایی مثل سینما اطلس مشتری‌های خود را از دست خواهد داد. ما نیز نمی‌توانیم به چنین موضوعی اعتراض کنیم، اما آسیب زیادی خواهیم دید.

خسروی تاکید کرد: به عقیده من اگر قیمت‌ها ثابت باشد، برای همه بهتر است و مردم نیز این موضوع را می‌پذیرند، چون زمانی که قیمت‌ها شناور باشد، خیلی‌ها از این موضوع بی‌خبر هستند و اینطور تصور می‌کنند که سینمایی مثل مجموعه ما پول بیشتری از آنان می‌گیرد.

مدیر سینما اطلس تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، به نظر می‌رسد برای سینما‌ها باید فکری اساسی کرد. در حال حاضر سینما ارزان‌ترین تفریح مردم است. به عقیده من تعیین حداقل ۶۰ یا ۷۰ هزار تومان به عنوان نرخ بلیت سینما‌ها منطقی باشد. در این صورت می‌توان هزینه‌های سینما را تامین کرد.

قیمت بلیت‌ها بین سانس‌های صبح، بعد از ظهر و شب باید متفاوت باشد

احمدرضا بهبانی، مدیر پردیس سینمایی هویزه، اما نظر دیگری داشت و گفت: به عقیده من شناور بودن قیمت بلیت سینما اتفاق مثبتی است و به عقیده من لازم است قیمت بلیت در سانس‌های صبح، با شب‌ها و بعد از ظهر‌ها متفاوت باشد چرا که جنس کسانی که در این ساعات برای تماشای فیلم به سینما مراجعه می‌کنند، متفاوت است.

وی با اشاره به نرخ شناور پیشنهادی سازمان امور سینمایی بین ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان ادامه داد: به نظر من باید این تفاوت کمتر باشد. من اعتقاد دارم بهتر است نرخ‌ها بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان متغیر باشد.

اگر قیمت بلیت‌ها افزایش نیابد، با این شرایط نمی‌توان هزینه‌های سینما‌ها را تامین کرد

امیرحسین دبیرزاده، مدیر سینما سیمرغ نیز با بیان اینکه اگر قیمت بلیت‌ها افزایش نیابد، با این شرایط نمی‌توان هزینه‌های سینما‌ها را تامین کرد، گفت: این شرایط بر مخاطب هم اثر منفی می‌گذارد. قطعا شناور شدن بلیت‌ها تا حدودی می‌تواند به سینما‌ها کمک کند، ولی اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، با توجه به وضعیت اکران آثار، سال آینده سال خوبی برای سینما‌ها نخواهد بود.

وی با اشاره به کاهش تعداد فیلم‌های متقاضی اکران گفت: به عقیده من متاسفانه برخی تهیه‌کننده‌ها بعد از ناآرامی‌های اخیر تصور می‌کنند هم‌اکنون زمان اکران آثارشان نیست و در صورت اکران، برخی از مخاطبان خویش را از دست می‌دهند. در واقع از برخی بازخورد‌ها بابت اکران آثارشان واهمه دارند. باید توجه داشت هر سال نزدیک ایام عید بهترین زمان اکران فیلم‌ها فرا می‌رسید و هنگامی که جشنواره فیلم فجر به پایان می‌رسید، تهیه‌کنندگان بر سر اکران نوروزی فیلم‌های‌شان اصطلاحا دعوا داشتند.

دبیرزاده عنوان کرد: مطابق هر سال باید از هفته آینده اکران‌های نوروزی آغاز می‌شد، ولی تا این لحظه به احتمال ۹۹ درصد اکران نوروزی فیلم غریب به نتیجه رسیده، ولی این موضوع در مورد سایر آثار صدق نمی‌کند.

مدیر سینما سیمرغ با اشاره به تاثیر بحران کرونا بر اکران آثار در سینما‌ها تصریح کرد: طی چهار سال اخیر حدود ۳۰۰ فیلم تهیه شده که حداقل ۵۰ مورد آن پرفروش خواهد بود. در واقع از سال ۹۸ به این سو آثار پرفروش زیادی ساخته شده، اما تهیه‌کنندگان در مقطعی بابت کرونا و همچنین ناآرامی‌ها رغبتی بابت اکران فیلم‌های‌شان ندارند.

دبیرزاده با بیان اینکه باید توجه داشت سینما‌ها در سال تنها یک مرتبه افزایش بهای بلیت را تجربه می‌کنند، در حالی قیمت سایر محصولات چندین مرتبه افزایش دارد، خاطرنشان کرد: به نظر من در صورتی که بخواهیم به صورت منطقی به مساله نگاه کنیم، قیمت بلیت سینما‌ها باید ۳۰۰ هزار تومان باشد؛ این در حالی است که شرایط کنونی قیمت هر بلیت تنها ۴۰ هزار تومان است. این رقم‌ها دردی از سینما‌ها دوا نمی‌کند. ضمن اینکه با توجه به افتتاح ۲ سینمای دیگر در مشهد تا انتهای سال، به نظر می‌رسد ظرفیت سینما‌ها در مشهد به مرز اشباع برسد.

سینما جدا از مسائل اقتصادی جامعه نیست

فرزین جیرانی، مدیر سینما گلشن هم در این خصوص به شهرآرانیوز گفت: قاعدتا لازم است قیمت بلیت سینما‌ها افزایش یابد. باید توجه داشت سال آینده هزینه‌ها بالا می‌رود و نرخ کنونی بلیت‌ها با تورم و شرایط اقتصادی همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: به نظر من ارقامی که به سازمان سینمایی پیشنهاد شده باز هم پایین است، چون با شرایط اقتصادی همخوانی ندارد.

جیرانی با اشاره به اینکه مردم نیز باید شرایط پرداخت هزینه بلیت سینما را داشته باشند، اظهار کرد: علت این مساله این است که مخاطبان معمولا خانوادگی به سینما‌ها مراجعه می‌کنند و به همان نسبت هزینه‌های آنان نیز افزایش می‌یابد. در واقع باید توانایی پرداخت هزینه بلیت سینما‌ها را داشته باشند. باید توجه داشت سینما جدا از مسائل اقتصادی جامعه نیست. به نظر من لازم است دولت در این زمینه آزمون و خطا کند تا مشخص شود نرخ‌های جدید در توان مردم هست یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->